torsdag 6 oktober 2011

Förberedelser hittills

Fram till dags dato har jag; Plockat vitmossa för diverse dekorationer. Stulit sly i skogen som troligen skall bli en julkrubba. Inventerat ljus och kommit fram till att jag behöver köpa fyra blockljus till adventsljusstaken, Inventerat bland servetterna och kommit fram till att jag INTE behöver köpa fler men troligen kommer göra det i alla fall. Jag har köpt några tomtar på loppis vilket jag gör varje år eftersom jag samlar på dem och i mitten av november plockar våra lokala loppisar fram julsakerna och då brukar jag hänga på låset som en abstinensdarrig alkis klockan kvart i tio en måndagförmiddag. Jag har tagit reda på diverse juldukar efter mormor när hon flyttade till serviceboende i juni, då hade till och med jag svårt att plocka fram julkänslorna. Förra veckan provade jag att göra egen julmust i sodastreamern men den var lika läskig (ha ha ha) som i fjol så jag väntar till den riktiga kommer i butik. OCH så har jag läst alla trevliga julbloggar förstås. Om en vecka åker jag till Ullared och då blir det julfrossa!

Kram och hej, leverpastej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar