fredag 4 november 2011

Allahelgonsafton

I kväll har jag sjungit med min ena kör på minnesgudtjänst i kyrkan. Den var mycket välbesökt och stämningsfull. Kyrkogårdarna är så vackra nu med ljus överallt och fina arrangemang som minner om att de som inte längre finns bland oss ändå inte är glömda. Själv skulle jag tända ett ljus på min morfars grav men blåsten gjorde det omöjligt så han fick nöja sig med tanken.

Jag är glad att Halloween och allhelgona ligger med en veckas mellanrum i år. Det "nya" traditionen stämmer inte alls överens med hur jag vill minnas mina nära och kära som har gått före men det ena utesluter inte heller det andra.

Detta var väl inte ett särskilt juligt inlägg men det finns ju andra högtider som är värda att ägna tanke åt.

Fridfull helg önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar