tisdag 22 november 2011

Krans, köttbullar, saffransbröd och loppisfynd

För ett par helger sedan gjorde jag årets krans till ytterdörren och här är resultatet:


Jag blev nöjd även om det var lite knivigt att få dit kulorna så det såg bra ut.


Igår var det köttbullerullning på hög nivå. 417 st blev det och det räcker nog till fler tillfällen än till julafton hoppas jag. Mellandottern, kräsen som få, konstaterade att de var godkända, inte lika goda som farfars men godare än mormors, så jag får vara nöjd med det med.

Idag på förmiddagen var det dags för årets saffransbak. Jag brukar bara baka på 5 dl mjölk eftersom det sällan går åt mera i det här hushållet. Degen blev bra, inte onödigt kladdig och ganska lättarbetad och smaken fick med beröm godkänt av farsgubben som var förbi en sväng på eftermiddagen.



Jag har i ett tidigare inlägg beskrivit hur jag beter mig när våra lokala loppisar plockar fram julsakerna och här kommer en bild på årets fynd. mest nöjd är jag med nötskålen som jag tyckte var jättesöt och väl värd sina 25 kronor.



Nåväl, advent närmar sig med stormsteg och det är dags att se över om belysningarna fungerar så det är väl bäst att ge sig ut i förrådet och kolla upp det och se om några nya lampor behöver införskaffas.

Kram och hej, leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar